سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سپتیک تانک دوجداره

 

سپتیک تانک فاضلاب چیست؟

سپتیک تانک فاضلاب از عمده روشهای تصفیه فاضلاب خانگی و فاضلاب انسانی و بعضا اولین مرحله در تصفیه خانه های بزرگ بخصوص صنعتی می باشد. یکی از مهمترین دلایل استفاده از سپتیک تانک فاضلاب در تصفیه خانه های بزرگ ، ایجاد سکون در فاضلاب است.

سپتیک تانک فاضلاب با ایجاد محیطی کارا در ابتدای خط مراحل تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه ها علاوه بر ایجاد سکون و تبدیل جریان تند به جریان آرام میتواند با مراقبت مواد فاضلابی نقش بسزایی در تصفیه تصفیه فاضلاب داشته باشد.

سپتیک تانک فاضلاب در انواع مختلف در اول فرایند تصفیه فاضلاب با ایجاد فرآیندی بی هوازی فرآیند تجزیه فاضلاب را شروع کرده پس در ادامه با فرآیند هوازی فاضلاب را تصفیه مینماید با این فرق که سپتیک تانک فاضلاب در اول مسیر روند فرآیند در سری هوازی را سریعتر می کند.

سپتیک تانک فاضلاب از مهم ترین و تاثیر گذار ترین واحد های تصفیه و یا به جمله دقیقتر پیش تصفیه انواع فاضلاب خانگی، بهداشتی صنعتی سپتیک تانک فاضلاب است .

ساختمان عمده سپتیک تانک فاضلاب از یک انباره تشکیل شده است که عمل تصفیه در این بخش صورت میگیرد.

همین طور این مخزن ورودی به داخل سپتیک تانک و خروجی بسمت شبکه فاضلاب است. مکانیسم سپتیک تانک فاضلاب بگونه ایست که در زمان ورود فاضلاب بداخل انباره از سرعت آن کاسته شده در نتیجه لجن ها مواد معلق ته نشین میشوند و توسط باکتری های بی هوازی هاضم لجن تجزیه در نتیجه تبدیل به مایع و گاز می شود در نهایت از سپتیک تانک فاضلاب خارج میگردد.

سپتیک تانک فاضلاب در فرایند تجزیه فاضلاب به صورت مخزن متعادل ساز عمل کرده که علاوه بر پیشگیری از جریان توربلات و تبدیل این جریان به جریان آرام لامینار باعث تغییر رنگ فاضلاب میگردد

مانند تبدیل شده و با شعله ای بدون دود و بویی کمی زننده میسوزد:

دریچه بازدید یکی دیگر از اجرای اصلی سپتیک تانک می باشد . این که یک دریچه برای سپتیک تانک تعبیه گردد یا دو دریچه بستگی به نحوه طراحی دیوایدر میانی و ظرفیت سپتیک تانک دارد در سپتیک تانک با ظرفیت کمتر از 10 مترمکعب می توان بجرات گفت استفاده از یک دریچه بازدید در بالای سقف سپتیک تانک بهتر از تعبیه دو دریچه است چرا که هر مقدار تعداد برشها در بدنه سپتیک تانک کمتر باشد مقاومت مکانیکی سپتیک تانک بالاتر می رود در این صورت دریچه بازدید را طوری تعبیه می کنند که دسترسی به هر دو قسمت سپتیک تانک از این دریچه میسر باشد.

یکی دیگر از اجزاء مهم سپتیک تانک لوله ورودی سپتیک تانک می باشد . لوله ورودی به سپتیک تانک در بالاترین نقطه یکی از عدسی ها یا در بالای سقف بخش اول سپتیک تانک نصب می گردد . جنس لوله ورودی به سپتیک تانک و سایز آن بستگی به لوله خروجی از منبع تامین فاضلاب دارد.

لوله خروجی نیز در قسمت انتهایی سپتیک تانک نصب می گردد . جنس لوله خروجی سپتیک تانک اصولا پلی اتیلن و در بعضی مواقع پی وی سی می باشد . همواره سر لوله خروجی از سپتیک تانک به سمت پایین و بصورت زانویی خواهد بود البته این موضوع نیز نیاز به تکنولوژی خاص استفاده از جوش اکستروژن دارد.

قطر لوله خروجی از سپتیک تانک بهیچ عنوان نباید از قطر لوله ورودی کمتر باشد چرا که در اینصورت زمانی که آب با حداکثر دبی وارد سپتیک تانک می گردد باعث آور فلو و نهایتا برگشت پساب به درون لوله ورودی و بهم ریختن مکانیزم عملکرد باکتری های بی هوازی و خواهد شد. اما اینکه حداکثر قطر لوله خروجی از سپتیک تانک چقدر می تواند باشد تنها نیازمند دقت به این مطلب است که هر مقدار قطر لوله خروجی بیشتر باشد در حقیقت ظرفیت سپتیک تانک و مدت ماند پساب درون سپتیک تانک کمتر می شود چرا که آب در سطع مقطع پایین تری از سپتیک تانک خارج می شود.

یکی دیگر از اجزائی که در بدنه سپتیک تانک مشاهده می کنید پایه های نصب شده در پایین ترین قسمت سپتیک تانک و همتراز جداره بیرونی کف مخزن سپتیک می باشد. جنس بدنه پایه سپتیک تانک پلی اتیلن می تواند لوله دوجداره یا تکجداره پلی اتیلن باشد . وظیفه اصلی پایه در سپتیک تانک مخصوصا سپتیک تانک پلی اتیلن جلوگیری از عدم چرخش سپتیک تانک هنگام بارگیری است و به هیچ عنوان پایه سپتیک تانک باربر نیستند. 

مزایای سپتیک تانک :

سریع و آسان نصب می شود.

فضای مورد نیاز دستگاه محدود و کم است.

نیازی به برق ندارد

به قطعات یدکی و قطعات خاص صنعتی نیازی ندارد.

دستگاه پس از نصب هیچگونه هزینه سرویس و نکهداری بعدی ندارد.

کارکرد دستگاه بدون صدا می باشد.

تولید و نگهداری دستگاه هیچگونه ارزبری ندارد.

COD   ، BOD فاضلاب ورودی را به نسبت قابل ملاحظه کاهش می دهد

 

کارشناسان ارشد شرکت ناب زیست با شماره های 02188721092 – 09128714670 و 09124265750 آماده ارائه مشاوره رایگان به جهت نیازسنجی و راهگشایی مشکلات فاضلابی متقاضیان محترم و همچنین اعلام قیمت به آنها می باشند.